Hoppa till innehåll
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER 499:-
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER 499:-

Köpvillkor

KÖPVILLKOR — GYMCENTRALEN

Senast uppdaterad: 2025-12-09

Med benämningarna vi, oss, vår/vårt och Gymcentralen avses här WPA Invest AB (Org.nr: 559516-9490), som driver e-handeln på gymcentralen.se.

Genom att genomföra ett köp hos oss accepterar du de vid köptillfället gällande villkoren nedan och intygar att de uppgifter du lämnar är korrekta.


1. Företagsinformation

Gymcentralen drivs av:
WPA Invest AB
Klädesvägen 32
168 76 Bromma
E-post: Info@gymcentralen.se
Organisationsnummer: 559516-9490
Momsregistreringsnummer: SE559516949001

Åldersgränsen för att handla är 18 år. Minderåriga behöver målsmans godkännande. Vi har dock inget system som automatiskt blockerar köp av personer under 18 år.


2. Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive gällande moms (12% eller 25% beroende på produktkategori).

I kundvagnen visas:

  • totalpris inklusive moms

  • fraktkostnad

  • eventuella övriga avgifter

Tillgängliga betalningsmetoder visas i kassan. Betalningen hanteras säkert via våra betalningsleverantörer.

Felaktigt pris

Vid uppenbart felaktiga prisuppgifter förbehåller vi oss rätten att korrigera eller annullera en beställning. Om så sker informerar vi dig först.


3. Orderbekräftelse

Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till den e-post du angav i kassan.
Om du inte mottagit orderbekräftelsen inom 24 timmar ber vi dig kontakta oss.


4. Leveranser

Leveranstider

Våra produkter har två olika leveranskategorier:

  • Lagervaror: 3–5 arbetsdagar

  • Beställningsvaror: 5–12 arbetsdagar

Hanteringstid är normalt 1 arbetsdag (måndag–fredag).
Beställningar lagda efter kl. 13:00 (CET) hanteras nästa arbetsdag.

Vid beställningar som innehåller både lagervaror och beställningsvaror skickas ordern normalt samlat när alla produkter finns i lager. Kontakta oss om du önskar dellverans.

Leveransområde

Vi levererar för närvarande endast inom Sverige.

Transportansvar

Paket skickas med spårbar frakt. När paketet lämnar vårt lager övergår transportansvaret till fraktbolaget. Vid transportskador hjälper vi dig självklart att göra en reklamation.

För mer information, se vår leveranspolicy.


5. Ångerrätt (30 dagar)

Du har enligt distansavtalslagen 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

För att en retur ska godkännas måste varan vara:

  • i väsentligen oförändrat skick

  • oöppnad (gäller kosttillskott och hygienprodukter)

  • komplett med eventuella etiketter och förpackning

Du har inte ångerrätt om:

  • produktens försegling är bruten

  • produkten är använd

  • produkten är specialtillverkad eller anpassad efter dina önskemål

Vid utnyttjande av ångerrätt

Du ansvarar för att varan är väl emballerad och inte skadas under returtransport.

Kontakta oss först på Info@gymcentralen.se för returadress och instruktioner.

Fullständig information finns i vår returpolicy.


6. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 250 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.


7. Returer

Returer ska alltid föranmälas via e-post: Info@gymcentralen.se.
Ange:

  • Ordernummer

  • Vilken produkt du vill returnera

Returfrakten bekostas av kunden, såvida inte felet ligger hos oss (fel vara, skada etc.).

Returer accepteras inom 30 dagar från mottagen leverans.


8. Reklamationer

Du har rätt att reklamera en vara inom 3 år enligt konsumentköplagen, förutsatt att felet är ursprungligt och inte orsakat av slitage eller felaktigt användande.

Vid reklamation behöver vi:

  • Ordernummer

  • Beskrivning av felet

  • Bild på felet

Vid godkänd reklamation står vi för alla kostnader och åtgärdar felet genom:

  1. Reparation

  2. Omleverans

  3. Återbetalning (i sista hand)


9. Återbetalning

Vid godkänd ångerrätt eller retur görs återbetalning inom 3–7 arbetsdagar från det att vi mottagit och kontrollerat varan.

Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.


10. Begränsningar i ansvar

Gymcentralen ansvarar inte för:

  • indirekta skador

  • ekonomiska följdförluster

  • förseningar orsakade av tredje part (t.ex. fraktbolag)

  • felaktigt angivna adresser från kund

Vår maximala ersättning är begränsad till ordervärdet.


11. Dietinformation (om relevant i framtiden)

Om vi visar filtreringar såsom “vegan”, “keto” etc. baseras dessa på information från leverantörer.
Vi kan inte garantera fullständig allergenfrihet eller officiell certifiering.


12. Tvist

Tvister ska i första hand lösas direkt med vår kundservice.

Om vi inte kommer överens kan du som kund vända dig till:

ARN — Allmänna reklamationsnämnden

www.arn.se

Du kan även lämna klagomål via EU:s tvistlösningsplattform:

http://ec.europa.eu/consumers/odr

Svensk lag gäller vid eventuell tvist.