Hoppa till innehåll
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER 499:-
FRI FRAKT PÅ ORDRAR ÖVER 499:-

Användarvillkor

ANVÄNDARVILLKOR

Följande köpvillkor gäller för försäljning av träningskläder, kosttillskott, drycker och träningsredskap samt annan lös egendom (nedan kallade ”produkterna”) av WPA Invest AB AB, Org.nr: 5595169490. 

Dessa köpvillkor är tillämpliga i alla fall där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa köpvillkor.

 

FÖRETAGET

WPA Invest AB

Org.nr: 5595169490

VAT: SE559516949001


Adress: 

Klädesvägen 32, 16876 Bromma

Sweden

 

ALLMÄNT

Gymcentralen.se säljer träningskläder, kosttillskott, drycker och träningsredskap via internet till privatpersoner i Sverige. För att kunna handla hos oss krävs det att du ha fyllt 18 år samt att du har en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare som då hjälper dig att hämta ut paketet. 

 

BESTÄLLNING 

Beställning av produkter görs via vår hemsida kidsonestore.se Har du frågor kring hur du beställer är du varmt välkommen att kontakta oss via mail Info@gymcentralen.se

När du genomfört din beställning innebär det att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp bekräftas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. utsatt pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation/bilder etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självklart rätten att välja att avboka din order utan kostnad! 

Rabattkoder kan endast användas per köp och går inte att kombinera med varandra eller med andra kompensations- eller ersättningskoder.

Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra priserna för våra produkter.

 

LEVERANS & FRAKTKOSTANDER

Fri frakt över 500:-

Ordervärde under 500:- tillkommer en fraktkostnad på 45kr

Vi på Gymcentralen kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

 

Leveransansvar vid val av DB Schenker Hemleverans med kvittens

Vid val av leveransalternativet DB Schenker Hemleverans med kvittens övergår ansvaret för försändelsen till kunden i samma stund som paketet är kvitterat vid leveransadressen. Det innebär att vi friskriver oss från ansvar för eventuella skador, förlust eller annan påverkan på paketet efter att det har mottagits och kvitterats.

Det är kundens ansvar att säkerställa att en behörig mottagare finns på plats vid leveranstillfället. Om en annan person än kunden kvitterar paketet på leveransadressen, anses leveransen vara fullgjord.

Vid eventuella transportskador som upptäcks innan kvittens är det kundens ansvar att omedelbart anmäla detta till chauffören och dokumentera skadan innan leveransen accepteras.

 

RABATTKODER

Vid köp hos oss så godkänner du att inte använda dig av, eller utnyttja dig av rabattkoder eller andra kupongformer, som under andra förhållanden än via oss, eller via vår egna marknadsföring, eller marknadsföringen som sker på våra affiliatesidor kommit dig tillhanda. Du godkänner också, att inte på något sätt, utnyttja buggar eller andra fel på vår hemsida till din fördel. 

 

VILLKOR FÖR RABATTKODER

Sign up nyhetsbrev & rabatt för att lämna omdöme:
Rabattkoden mottages genom att följa Gymcentralen på Instagram samt signa upp för Gymcentralens nyhetsbrev. Rabattkoden är unik och skickas till dig via e-post efter registrering. Rabattkoden kan endast användas på din första beställnings hos Gymcentralen.se.

 

REA / ERBJUDANDEN

REA gäller så långt lagret räcker! Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Gymcentralen reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser. Vid större kampanjer kan det vara så att vårt lagersaldo inte uppdateras tillräckligt snabbt, vid ett sådant tillfälle har Gymcentralen rätt till att makulera den order som inkommit efter dess att vårt lagersaldo visat sig vara slut.

Vi reserverar oss även för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och därav blir restnoterade. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider. 

 

LEVERANVILLKOR

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden för lagervaror är vanligtvis 1 - 3 arbetsdagar. Vissa produkter kan ta något längre tid än så. För beställningsvaror gäller 3-14 arbetsdagar. Om längre leveranstid gäller för din beställning kommer du att kontaktas via e-post eller telefon.

Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar för att underlätta. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel på hemsidan.

Obs! Vid större kampanjer samt vid högtider kan leveranstiden vara något längre än normalt. Detta beror främst på högtryck hos transportörer och är inget unikt för vår butik.  

På webbplatsen anges våra preliminära leveranstider. För mer precisa leveranstider för respektive produkt ber vi dig kontakta oss via e-post info@gymcentralen.se 

Vi levererar beställningar med Budbee, DB Schenker och UPS. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vid leveransförsening har du rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

Leverans sker från vårt lager till en av dig angiven leveransadress. Produkten levereras fram till ombud. Våra leverantörer förbehåller sig rätten att välja speditör för samtliga leveranser. Det är på köparens ansvar att säkerställa att leveransadressen som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt. Det är också köparens ansvar att vara nåbar i samband med leverans. Risken för varan övergår på köparen efter mottagandet.
Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

 

RETURAVGIFT

Vi har 90 dagars returrätt.

Kostnad för retur: 99:- 

Det är enkelt att genomföra en retur hos oss på Kids One Store! Skicka ett mail till info@gymcentralen.se och be om att få en retursedel så återkommer vi inom 24h med en returetiket. Vi debiterar 99:- för en retur och detta kommer dras av på det belopp vi är återbetalningsskyldiga dig. 

Återbetalning sker så fort vi har mottagit och godkänt din retur.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.



VID LEVERANSSKADOR

Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

 

VID LEVERANSHINDER

Vid leveranshinder som beror på att du som kund lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress, eller kontaktuppgifter som tillexempel e-postadress eller mobilnummer för avisering debiteras du en avgift. Var därför noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du genomför ditt köp. Mottagaren måste också kunna legitimera sig vid paketutlämning.
Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen. Om du inte meddelar dem, eller om de på annat sätt blir förhindrade att utföra leveransen (exempelvis att du inte öppnar när de ringer på dörren) kommer du att debiteras en avgift för leveranshinder. Avgiften är motsvarande fraktbolagets taxa.

 

LEVERANSANSVAR VID VAL AV DB SCHENKER HEMLEVERANS MED KVITTENS

Vid val av leveransalternativet DB Schenker Hemleverans med kvittens övergår ansvaret för försändelsen till kunden i samma stund som paketet är kvitterat vid leveransadressen. Det innebär att vi friskriver oss från ansvar för eventuella skador, förlust eller annan påverkan på paketet efter att det har mottagits och kvitterats.

Det är kundens ansvar att säkerställa att en behörig mottagare finns på plats vid leveranstillfället. Om en annan person än kunden kvitterar paketet på leveransadressen, anses leveransen vara fullgjord.

Vid eventuella transportskador som upptäcks innan kvittens är det kundens ansvar att omedelbart anmäla detta till chauffören och dokumentera skadan innan leveransen accepteras.

 

REKLAMATION

Privatpersoner
Önskemål om reklamation skall delges oss inom skälig tid från då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället. Konsumentköplagen samt andra tillämpliga lagar ger dig som kund viktiga rättigheter som en treårig reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.
För mer information se http://www.konsumentverket.se/

Företag
Önskemål om reklamation skall delges oss inom skälig tid från då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället.
Köplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som näringsidkare vissa rättigheter, normalt 2 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.

Vid eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

FORCE MAJEURE

Om vårt fullgörande av dessa köpvillkor eller ingångna avtal försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan exempelvis vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer eller andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll.

 

RESERVATION

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i produktinformation samt bild och videomaterial på webbplatsen. Vi kan inte heller garantera att produktbilder och miljöbilder återger en varas exakta utseende samt beskaffenhet.

 

INFORMATION OM KAMPANJTIDER

Priserna under Black Friday, Cyber Monday, Singles Day med mera gäller endast under dessa dagar. Normala villkor gällande ångerrätt, reklamationsrätt och garantier gäller. Angivna rabatter är redan avdragna. Pga ökade volymer dessa dagar kan leveranstiderna förlängas.

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

När du använder siten och våra tjänster kommer vi behandla dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. 

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på info@gymcentralen.se Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Gymcentralen använder uppgifter från kundregistret även för utskick om våra produkter. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via instruktioner i nyhetsbrevet.

 

INFORMATION OM ODR OCH GÄLLANDE LAG & TVIST

Våra köpvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk rätt, dock med undantag för sådana internationellt privaträttsliga bestämmelser som medför tillämpning av rätten i någon annan jurisdiktion.

Klagomål eller synpunkter avseende Gymcentralen tjänster eller produkter ska förmedlas till vår kundervice.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via https://www.arn.se/konsument/, +46 85 08 860 00 eller arn@arn.se. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Om du har klagomål eller problem med våra tjänster eller produkter, och du inte kan lösa klagomålet eller problemet direkt med oss, kan du även skicka ditt klagomål till EU:s plattform för onlinetvistlösning (”ODR-plattformen”). ODR-plattformen erbjuder konsumenter inom EU en möjlighet att försöka lösa tvister om klagomål gällande produkter köpta online, utan att involvera en domstol. Genom att använda ODR-plattformen kan du som konsument hitta ett organ eller forum för dina klagomål. Läs mer om EUs regler för konsumenttvister och om tvistlösning (ODR) här. https://webgate.ec.europa.eu/odr/ 


COPYRIGTH

Innehållet på https://gymcentralen.se/ är skyddat enligt lagen om upphovsrätt (§ 49 URL).


ÖVRIGT

Gymcentralen levererar inte till Åland